unitedponies.blogg.se

2019-08-31
23:54:08

Be my guest!

Då var det dags för mig att börja blogga igen! Det är högst oklart hur länge det kommer att vara den här gången, om någon kommer läsa? Om jag kommer att glömma bort det? Men nu är jag i alla fall här vid tangentbordet. 
 
Väldigt mycket har i alla fall hänt i mitt liv de senaste 2-3 åren och jag börjar känna en viss längtan att sätta mig ner och skriva. Egentligen är det väl 5 "stora" saker som hänt i mitt liv. 
 
1. Jag har köpt ponnyn DAISY! Hon är en tinker född 2013 och igår var det på dagen 2 år sedan hon landade här. Ni kommer få höra sååå mycket om henne men jag kan i korthet säga att hon är min drömhäst. Jag köpte henne genom ett importstall -Stall Lussenburg- som jag har varit supernöjd med och jag förstår att det låter helt sjukt att köpa en ponny på bild och någon ynka film utomlands men just då kändes det fullt rimligt och jag har fått allt jag ville ha. Hon var en liten ganska tanig tjej när hon landade hos mig i Sverige och lite skygg, inte inriden vad vi vet. Nu är hon en biffig, fullkomligt översocial kelgris/pansarvagn/dressyrponny beroende på humör för stunden. Nedan 2 år gammal film och film från igår.   
 
 
 
 
 
2. Duna har flyttat - Duna mitt lilla mumintroll. Hästen jag aldrig skulle sälja, hästen som gått genom eld och vatten för mig. Jag har inte heller sålt henne... men hon bor inte här längre utan hos en jättegullig familj knappt 1 timme bort. Jag hälsar på henne ibland och hon har det jättebra! Men jag kunde helt enkelt inte ge henne det pensionärsliv hon förtjänar och behöver. Så det blir helt enkelt bättre såhär. 
 
3. Vi har flyttat!  - Jag och min kära Jonas bor numera i ett radhus ett stenkast från stallet, upp till betet tar det ca 10 min att gå och till stallet typ 20-30. Helt underbart att bo så nära! Grundtanken var egentligen att hitta en gård men vi fann aldrig den rätta och kände att vi behövde flytta så detta är alldeles perfekt just nu. 
 
4. Vi ska gifta oss! - Yes den 23e maj nästa år ringer klockorna för oss! Så kanske att det blir lite mer än bara ponnys här.  
 
5. Jag utbildade om mig från kock och jobbar numera som Medicinsk sekreterare på sjukhus. 
 
Så ja det är i korthet vad som hänt i mitt liv, även om ni är nya vilket jag kanske egentligen tror att de flesta är eller gamla så förstår ni nog att det i alla fall hänt en hel del i mitt liv så be my guest!  
 
// Theresa 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: